כמנכ"לים ובעלים של חברות, יש לכם לא מעט על הראש: ניהול העובדים, גיוס עובדים, עמידה ביעדים, פגישה עם עמיתים עסקיים ויזמים חשובים, פיקוח על מהלכים וביצועים, טיפוח מערכות יחסים מקצועיות ותוסיפו לזה גם את משבר הקורונה שלא ממש מקל עליכם. לא שחלילה ישנה כוונה להטריד אתכם, אך ישנו דבר נוסף שצריך להעסיק אתכם: היערכות מפני תקיפות סייבר.
רגע לפני שאתם פותחים שוב את המחשב ומאחלים לעובדים שלכם "יום עבודה נפלא ופרודוקטיבי", שאלו את עצמכם בכנות: האם עשיתם כל שאתם יכולים בכדי להגן על הלקוחות שלכם והמידע שלכם? תקיפות סייבר הן תקיפות אגרסיביות שהשיקום אחריהן עלול להיות ארוך, מתסכל ויקר.
האם יש לכם מה לעשות בכדי להגן על עצמכם מפני תקיפות סייבר? התשובה היא שכן. מה תוכלו לעשות?
התקנת תוכנות אנטי וירוס בכל מחשבי העסק
גיבוי המידע שלכם בשיטה המועדפת עליכם (בענן לדוגמא)
הדרכות עובדים במטרה להפוך אותם מעורבים ופעילים במלחמה נגד מתקפות סייבר
ליווי מקצועי שידריך אתכם איך לסווג אירועים, איך להגיב ולהתמודד מולם ואיך לקבל החלטות מושכלות בזמן אמת
אתם נשענים לאחור על כיסא המנהלים שלכם ומדקלמים את המנטרה "הכל יהיה כבר בסדר?". סביר כי לא יהיה בסדר אם לא תפעלו בצורה אקטיבית. חשוב שגם אתם תדעו מהן ההשלכות של תקיפת סייבר על מחשבי העסק שלכם.
תקיפת סייבר עלולה להשבית את הפעילות שלכם
כשהתקיפה נגדכם אגרסיבית, אתם עלולים למצוא עצמכם ללא יכולת לעבוד. לדוגמא: כשמטרת התקיפה הייתה למחוק את המידע המאוחסן מהמחשבים שלכם. מנגישות מלאה למידע ששייך אך ורק לכם, אתם מוצאים עצמכם ללא יכולת לפתוח תיקיות עם הסכמים, לגשת אל מאגרי מידע חיוניים ולהעניק שירות ללקוחות שלכם. השבתת הפעילות גוררת אחריה הפסדים כספיים, לקוחות זועמים, גלי נטישה וכאוס אדיר.
תהליך שיקום ארוך. מאד.
תקיפת סייבר היא מעין רעידת אדמה: היא לוקחת כמה שניות, אך ההרס שהיא זורעת עצום. השיקום לאחר התקיפה? ארוך, כואב ומתסכל. הרגע בו אתם מבינים שהותקפתם, הוא הרגע שבו עליכם לפעול. מבלי שיהיה בידכם את ארגז הכלים שיאפשר לכם לפעול ולהגיב מידית, אתם בבעיה. רק דמיינו לעצמכם סיטואציה שבה התקיפה מבוצעת ע"י האקרים אנטי ישראלים, שמטרתם להדליף פרטים אישיים של לקוחות כדוגמת מספרי כרטיסי האשראי.
במקרה שכזה יהיה משבר אמון רציני של הלקוחות מולכם, המוניטין שלכם יפגע ("איך חברה בסדר גודל כזה לא הגנה על המידע שלנו?") ויהיה עליכם להשקיע משאבים רבים בשיקום המוניטין שלכם.
מבוכה אל מול המתחרים שלכם
ישנם תקדימים של חברות שניצלו לטובתן את תקיפות הסייבר על המתחרות. הדבר האחרון שתרצו הוא להעניק קלף ג'וקר למתחרים שלכם ולאפשר להם לעשות בו שימוש. כידוע, הזירה העסקית היא מאד תחרותית, והמתחרים שלכם לא יחששו לגעת בבטן הרכה שלכם. תקיפת סייבר בהיקפים גדולים, עלולה ליצור מבוכה גדולה גם אל מול הלקוחות, אך גם אל מול המתחרים שלכם שלא יחששו ללעוג לכם ולחשוף את חולשותיכם.